Banden smeden en relaties opbouwen (Zwembadbouw.eu)

In de media, Niveko -

Banden smeden en relaties opbouwen (Zwembadbouw.eu)

Wij schreven er hier al een artikel over, maar vandaag verscheen in Zwembadbouw ook een artikel over het Niveko Partner Event:

Zwembaden in verschillende kleuren, afmetingen en types, die één voor één dromen waarmaken, én een professionele aanpak van elk project – dat is waar het merk NIVEKO voor staat. Klanten kunnen de producten op alle grote markten in heel Europa vinden. Het uitgebreide distributienetwerk met lokale partners zorgt voor een perfecte service en ondersteuning. NIVEKO werkt altijd op een persoonlijke manier met zijn partners samen – professionaliteit en een vriendelijke benadering, gekoppeld aan een gedeelde motivatie voor succes, zijn de sleutel tot langdurige relaties op hoog niveau. Een pro-klant houding garandeert de tevredenheid van partners en eindklanten. 

Het idee voor het NIVEKO Partners Event op 2 december 2022 kwam voort uit de wens van de volledige NIVEKO-familie om een gezamenlijke bijeenkomst te organiseren, waar men nauwere banden kon smeden en relaties kon opbouwen. Partners in heel Europa kregen een uitnodiging, waardoor dit uitgroeide tot een internationaal evenement. Bezoekers hoorden allerlei talen: van Zweeds, over Duits, tot Nederlands. Ondanks hun verschillende nationaliteiten vonden de aanwezigen raakvlakken en het belangrijkste doel om de NIVEKO-familie door middel van persoonlijk contact dichter bij elkaar te brengen, werd ongetwijfeld bereikt.

 

Internationale speler

Het grootste deel van het evenement vond plaats in de nieuwe én derde productiehal van het bedrijf. De bezoekers genoten er van lichte versnaperingen, en na een korte opfrissing volgde ‘het hoofdgerecht’. Jeroen Van Wauwe nam als eerste het woord. Als CEO is hij de geknipte man om een gedetailleerde inleiding te geven rond de Belgische Pollet Pool Groep, waarvan NIVEKO deel uitmaakt. Pollet Group is een internationale speler op het gebied van zwembaden, watermanagement en gezondheidszorg, met als doel te innoveren en grenzen te verleggen. Ook de individuele NIVEKO-partners varen daar wel bij. Aquadeck, het bedrijf dat Van Wauwe tijdens de middag voorstelde, is de belangrijkste leverancier van lamellen voor NIVEKO-zwembaden.

Daarna sprak Seppe Craenhals, senior sales manager bij NIVEKO. Na een terugblik op de afgelopen periode presenteerde hij de vooruitzichten voor het komende seizoen. De belangrijkste primeur was de nieuwe portfolio zwembadkleuren. Klanten zullen kunnen kiezen uit klassiek wit, een uitzonderlijk turquoise, en twee tinten grijs, dat momenteel zeer populair is. Bovendien is het kleurenpalet ook uitgebreid met twee complementaire kleuren, donkerrood en oranje, waardoor de configuratiemogelijkheden verder uitgebreid worden en het unieke karakter van de klant benadrukt wordt. Klanten kunnen op die manier ook met nieuwe combinaties experimenteren.

Eenvoudiger, sneller en efficiënter

Alle nieuwigheden en veranderingen die voorgesteld werden, hebben één doel: het werk van de NIVEKO-partners eenvoudiger, sneller en efficiënter maken, en dat sluit volledig aan bij de filosofie van het bedrijf. De voortdurende optimalisatie van de interne processen heeft geleid tot verbeterde procedures en nog nauwkeuriger vakmanschap. Het proces van organische moder­nisering op basis van feedback van partners en klanten is het duidelijke bewijs dat NIVEKO luistert naar hun behoeften en zijn uiterste best doet om het comfort en de tevredenheid van de gebruikers te garanderen.

Marketing News

Het marketinggedeelte van de presentatie onthulde de plannen van NIVEKO om het merk te promoten en het op wereldwijd niveau uit te bouwen. Dankzij de vernuftige combinatie van marketingkanalen kon het bedrijf zich lange tijd richten op zowel nieuwe businesspartners als eindklanten, die vervolgens onze lokale distributeurs de opdracht geven om hun zwembad te plaatsen. Daarnaast wordt de marketingcampagne altijd aangepast aan lokale tendenzen en gewoonten. NIVEKO waarborgt de consistentie en speelt tegelijkertijd in op elke doelmarkt met zijn eigen unieke kenmerken.

Verder zijn ook zwembadcomponenten een belangrijk en veelbesproken onderwerp. Daarom was de presentatie door vertegenwoordigers van EVA Optic en UWE een belangrijk onderdeel van het evenement. De gedetailleerde voorstelling van deze twee bedrijven en hun producten hielp om de expertise en specialisatie van de NIVEKO-partners uit te breiden.

Het programma werd afgesloten met een feestelijke gala-avond. Behalve van een driegangenmenu konden de aanwezigen genieten van een optreden van een groep trommelaars met een lichtshow en een Braziliaanse danseres. De ontspannen sfeer waarin deze dag verliep, werd versterkt door gratis entertainment met muziek van een deejay. 

Het belangrijkste doel van dit evenement was om mensen samen te brengen en relaties op te bouwen. De NIVEKO-familie bestaat uit mensen uit heel Europa die een gemeenschappelijk doel, dezelfde visie en vooral een ongekend enthousiasme delen. Het Partners Event was het perfecte voorbeeld dat iedereen dicht bij elkaar blijft en samenwerkt.

 

Bron (tekst en foto's): Zwembadbouw.eu